FITXA
D'ACTIVITAT
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AUTORA DE L'ACTIVITAT | Jara Aranda Piñeiro | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TÍTOL DE L'ACTIVITAT | "La Diada de Sant Jordi" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDAT DELS INFANTS | Aula de P2 (24-36 mesos) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius
de cicle
(Primer
nivell de concreció)
|
Objectius
de centre (PPC)
(Segon
nivell de concreció)
|
Objectius
d'aprenentatge
(Tercer
nivell de concreció)
|
Objectiu
didàctic
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÀREA
1 : DESCOBERTA D'UN MATEIX I DELS ALTRES
1. Identificar-se
com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional
corresponent al seu moment maduratiu , esforçar-se per
manifestar i expressar les seves pròpies emocions i sentiments.
|
1.
Tenir iniciativa en les activitats proposades i col·laborar
activament en la preparació d'aquestes.
|
1.1.
Progressar en l'adquisició d'hàbits i actituds relacionades
amb el benestar, la seguretat, la higiene, l'alimentació,
l'ordre i el treball.
|
1.1.1.
Mantenir la postura correcta durant cert temps, proporcional a la
durada de l'activitat.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.2.
Controlar la coordinació mà-ull i vista-peu i mostrar una bona
precisió motriu a l'hora de vestir-se i despullar-se.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.3.
Adquirir hàbits d’alimentació saludable
i estratègies per a cuinar receptes senzilles.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.4.
Augmentar el grau d’atenció davant d’una
tasca relativament llarga.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.5.
Controlar el moviment de la pinça i diferents aspectes perceptius
que comporten.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
Mostrar confiança en les seves pròpies capacitats en qualsevol
circumstància.
|
2.1.
Identificar les principals emocions i sentiments en si mateix i
els que l'envolten, expressant la seva vivència de forma
apropiada en els diferents contextos de relació.
|
2.1.1.
Tenir interès per conèixer llegendes i personatges propis de la
cultura catalana.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.2.
Potenciar la imaginació, la creativitat i
desenvolupar la intel·ligència
emocional i racional mitjançant el joc simbòlic.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.3.
Adelitar-se mitjançant la manipulació i
l'experimentació amb els aliments.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.4.
Associar i expressar emocions envers els personatges presentats.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.5.
Mostrar una bona disposició inicial cap a l'activitat plàstica.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AREA
2 : DESCOBERTA DE L' ENTORN NATURAL I SOCIAL
1. Establir relacions afectives positives, el nen/a iniciant-se en la integració social com a membre d'un grup.
2.
Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
Conèixer i apreciar algunes de les seves característiques i
costums.
|
1.
Actuar d'acord amb les pautes de convivència en la celebració de
costums.
|
1.1.
Compartir amb les famílies activitats relacionades amb l'hàbit
de l'alimentació.
|
1.1.1.
Establir vincles afectius entre l’adult i
l'infant a partir de la lectura i les imatges del llibre.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.2.
Participar activament en el joc simbòlic, mostrant interès i
curiositat.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.3.
Augmentar la col·laboració i el treball en
grup.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.4.
Compartir els objectes, espai i l'educador/a.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.5.
Respectar les normes de convivència.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
Participar activament en les activitats proposades i treballar
conjuntament amb els companys.
|
2.1.
Relacionar-se amb els altres, iniciant-se en la pràctica
d'actituds no discriminatòries i mostrant actituds de respecte.
|
2.1.1.
Mostrar interès per les exploracions i les descobertes dels
companys i companyes.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.2.
Tenir cura de no fer mal als altres nens i nenes.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.3.
Habituar-se a tenir cura dels elements que té a l'abast.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.4.
Mostrar-se sensible exterioritzant les emocions davant de
determinades situacions donades a la projecció de la pel·lícula.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.5.
Acostumar-se a demanar ajuda a l'educador/a en el moment que
calgui.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.
Conèixer alguns animals i plantes del seu entorn immediat i
d'altres entorns més llunyans, les característiques, formes de
vida i hàbitats naturals.
|
2.2.1.
Reconèixer en imatges personatges molt coneguts popularment o
concrets habituals en el marc social.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.2.
Conèixer les figures populars mostrades a l'activitat anterior i
representar-les.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.3.
Fer servir els estris de la cuina utilitzats en el taller.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.4.
Mostrar coneixements dels animals i personatges que surten a la
pel·lícula.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.5.
Cargolar el paper, manipular el material, fer bé el moviment de
la pinça, fer correctament la coordinació ulls-mans.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÀREA
3: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
1.
Comprendre el llenguatge adult i dels infants, comunicar-se i
expressar-se a traves del moviment, el gest, el joc i la paraula
amb una progressiva millora del llenguatge oral.
|
1.
Reconèixer a través del llenguatge visual i plàstic
l'exteriorització de pensaments i sentiments.
|
1.1.
Mantenir una actitud d'escolta atenta i respectuosa davant dels
altres, aprenent a esperar el torn de paraula.
|
1.1.1.Saber
esperar durant un cert temps mentre la persona educadora fa la
narració del conte de Sant Jordi.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.2.
Adquirir l'hàbit d'esperar-se a ser atès.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.3.
Interessar-se per les informacions que proporciona l'educador/a
quan explica un procediment.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.4.
Esforçar-se a mantenir una bona postura corporal.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1.5.
Gaudir d'un ambient equilibrat i harmònic en la realització de
les tasques.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2.
Reconèixer, retenir i memoritzar petits textos i cants, i
participar de manera activa, seguint el to, reproduint el gest,
etc.
|
1.2.1.
Recordar algunes seqüències del conte.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2.2.
Utilitzar frases, paraules o expressions en el joc simbòlic
donades anteriorment en la narració.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2.3.
Explicar en ordre els passos donats a l'elaboració de la coca.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2.4.
Relacionar els personatges de la llegenda explicada per
l'educador/a amb els personatges presentats en la filmació.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2.5.
Reconèixer les qualitats dels objectes emprats en l'activitat de
les roses de paper.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
Mostrar haver ampliat el seu vocabulari referit al propi camp
d'experiència.
|
2.1.Produir
missatges orals ajustats a la situació i interlocutors emprant de
manera apropiada el llenguatge corporal i reconeixent el seu valor
augmentar l'expressivitat i enriquir els intercanvis comunicatius.
|
2.1.1.
Reproduir sons i silencis per imitació i per contrast.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.2.
Plasmar en el joc simbòlic situacions explicades a l'hora del
conte.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.3.
Reconèixer algunes característiques significatives de les
verdures i aplicar el nom adequat.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.4.
Relacionar paraules noves amb ja conegudes.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.5.
Demostrar haver memoritzat formes, colors i textures conegudes
dels objectes utilitzats en el taller de confecció.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AREA
I
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AREA
II
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AREA
III
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESPAI
|
La
primera activitat que consisteix en la narració de la llegenda de
Sant Jordi, es durà a terme a l'aula de P-2 dels Estels, per
facilitar, d'aquesta manera, l'enllaç a l'activitat continua.
L'educadora,
asseguda, es situarà davant els alumnes, els quals romandran
asseguts a terra per aconseguir d'aquesta manera total atenció.
Un
cop finalitzada la introducció, l'explicació del conte i el torn
de preguntes, els petits podran accedir als baguls on es guarden
les disfresses.
Amb
ajuda dels professionals, es vestiran donant vida així, als
personatges de la llegenda anterior.
Respectant
l'horari de cada dia, traslladaran els infants al lavabo per
rentar-se les mans i immediatament tornaran a la mateixa classe on
s'asseuran a taula i esmorzaran.
Després
d'això, es formaran grups de cinc infants i seran acompanyats
fins l'aula polivalent on es rentaran de nou les mans i se'ls
habituarà amb davantals i en el cas de alumnes amb cabell llarg
se'ls recollirà els cabells.
Aquesta
aula s'habilitarà amb taules recobertes amb mantells de plàstic
per preservar els hàbits d'higiene, a més a més, es disposarà
l'espai amb tot el material necessari per preparar la coca de Sant
Jordi.
En
el torn de la tarda, es re-iniciaran les activitats a l'aula
d'audiovisuals, on les cadires estaran alineades davant el
projector.
Per
acabar la jornada, l'activitat restant de fabricació de roses de
paper, els alumnes tornaran a la seva aula i cadascú a la seva
cadira confeccionarà la seva flor amb ajuda dels educadors i
educadores corresponents.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MATERIAL
| Primera
activitat:
Segona
activitat:
Tercera
activitat:
Quarta
activitat:
Cinquena
activitat:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMPS
| El
conte de Sant Jordi: 15 minuts.
El
joc lliure amb disfresses: 30 minuts
Taller
realització de la coca de Sant Jordi: 20 minuts cada grup
Projecció
pel·lícula “Les tres bessones, Sant Jordi i el drac”: 21
minuts
Taller
confecció d'una rosa de paper: 20 minuts cada grup.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AGRUPAMENTS
|
La
narració, el joc lliure i la visualització es farà amb el grup
classe.
Els
dos tallers, es faran tres grups de cinc nens cadascú, variables
depenent les circumstàncies d'assistència d'aquell dia o de la
diversitat dels infants.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Per
començar un cop s'ha procedit a l'acollida matinal, amb la
corresponent cançó de bon dia, passar llista, posant bates i
fent seure cadascú al seu lloc. Un cop la classe està preparada,
es farà una introducció explicant el dia i perquè és tan
especial. A continuació l'educador/a encetarà les activitats amb
la narració de la llegenda de Sant Jordi. Quan hagi acabat
l'explicació, farà una ronda de preguntes per comprovar que
hagin interioritzat la història i els personatges protagonistes.
Seguidament,
se'ls explicarà la següent activitat; serà llavors quan podran
accedir als baguls amb les disfresses preparades per l'ocasió.
Durant
aquesta activitat els infants tindran total llibertat per jugar al
seu gust i fer joc simbòlic. Els educadors/es restaran vetllant,
ajudant a vestir i desvestir i fent reforç positiu en tot moment.
Passats
30 minuts o en el moment en que els nens comencin a perdre interès
en el joc, es tancarà l'activitat i els alumnes amb ajuda dels
professors/es, guardaran el material a lloc.
Formant
una fila d'un, es procedirà a la neteja de mans al lavabo i a
continuació tornaran a la classe per fer l'hora de l'esmorzar.
Tot
seguit, es conduirà al grup sencer al pati, per fer el descans,
aprofitant, d'aquesta manera, per preparar l'aula polivalent per
la següent activitat.
Aixi
mateix, s'aniran cridant els grups de cinc nens i nenes, per
començar el taller de cuina.
Amb
el grup a classe, se'ls farà una explicació del que hauran de
fer, del perquè i de seguida se'ls acompanyarà a rentar-se les
mans i a ficar-se el davantal.
En
aquest taller els nens i nenes amassaran amb corrons la base de la
coca i l'enfarinaran per evitar que s'enganxi a la taula,
l'objectiu d'això es estimular els sentits i ampliar al mateix
temps el coneixement de nous materials.
Arribats
a aquest punt, quan la base estigui ben aplanada, amb ajuda dels
educadors/es, se'ls oferirà les albergínies i pebrots per a que
les manipulin i observin les seves qualitats. Per avançar feina,
els infants posaran a sobre de la coca les verdures pelades i
tallades i l'educador/a ho enllestirà dipositant-les a les
safates. Mentre procedeix a la introducció de les coques al forn,
els explicarà com funciona i quins usos se'l pot donar amb la
finalitat d'ampliar els seus coneixements envers els elements que
estan presents a la cuina.
Per
acabar, es portaran de nou a rentar-se les mans per a que
interioritzin aquest pas i prenguin consciencia de fer-ho abans i
després d'un àpat, quan manipulin aliments, etc.
Serà
llavors, quan es podrà fer el canvi de grup.
A
la tarda, quan els infants tornin del descans del dinar, es
reprendran les activitats amb la projecció de la pel·lícula de
“Les tres bessones, Sant Jordi i el Drac”.
Per
a dur a terme aquesta activitat, es traslladarà al grup sencer de
la classe dels Estels a la sala d'audiovisuals on seuran a les
cadires pertanyents i s'iniciarà la visualització del film.
Tot
seguit la classe es dividirà en dos grups. Un es dirigirà al
pati a fer joc lliure, mentre l'altre grup de cinc alumnes
regressaran a l'aula i seuran a les taules a l'espera de l'inici
de la nova i darrera activitat: el taller de confecció de roses
de paper.
En
una taula s'asseuran els cinc nens amb els educadors/es i seguint
les instruccions i amb la seva ajuda confeccionaran els pètals de
la flor amb paper cel·lofana que prèviament hauran tallat els
professors/es i ho fixaran amb cinta adhesiva a l'escuradents.
Quan els pètals estiguin units a la tija, recobriran el pal amb
pegament liquid i hi col·locaran el paper de seda. Mentrestant
s'assequen, es farà la rotació dels grups i finalment quan el
pegament de les roses estigui enllestit, es clavaran a sobre de la
coca cuinada a mode de guarnició.
Amb
l'acabament d'aquest taller es donarà per finalitzada la jornada
escolar del dia de Sant Jordi.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Llegenda:
0: Gens 1: Poc 2: Sovint 3: Sempre
Observacions:
utilitzar, si s'escau, per fer aclariments que l'educador o
educadora consideri oportuns sobre un determinat ítem. Així com
anotacions de comportaments significatius i espontanis de
l'infant, que es donen durant l'activitat i i que ens poden servir
per recollir aspectes no previstos.
Activitat
adaptada (A): quan sigui necessari es posarà aquesta inicial
al costat de l'indicador, pel qual l'infant ha necessitat una
adaptació curricular o projecte individualitzat (PI), per tal
d'avaluar si la modificació de les activitats i la metodologia
utilitzada han estat adients i han permès a l'infant progressar
en l'assoliment dels objectius.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'avaluació
es realitzarà abans del dia establert per saber el material
disponible i el tipus de nen i nena que participarà a les
activitats i els tallers. Durant el procés de la jornada per
poder agafar les dades a través de l'observació directa, i un
cop hagi finalitzat la jornada per fer una valoració dels
objectius establerts, la metodologia i el funcionament del
projecte.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Paper
de l'educador/a
|
L'educador/a
adquirirà un paper de guia en totes les activitats i tallers per
tal de facilitar l'aprenentatge dels més petits.
Serà
qui vetlli per que la programació de la jornada surti segons el
previst, complint els objectius i fent de l'infant, el principal
beneficiari de l'ensenyament.
Mirarà
d'integrar a tots els alumnes i fer-los partícips a les tasques
proposades i solucionarà els petits conflictes que puguin sorgir.
A
més a més, serà qui avaluï tant als nens i nenes, com a les
activitats i a si mateix/a, per garantir així, l'ampliació de
l'educació i la millora dels punts febles.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relació
amb la família
|
És
primordial la relació establerta entre l'equip de la llar
d'infants i les famílies. Des de l'escola es vol crear aquest
vincle per poder fer una tasca educativa més eficaç i aconseguir
una cooperació basada en la confiança.
És
per aquest motiu que per tal de mantenir als pares i mares
informats sobre l'esdeveniment, la setmana anterior a la data
assenyalada es passarà una circular explicant la planificació de
la jornada.
Dos
dies abans se'ls anotarà a l'agenda a l'apartat del dia 24 (per a
que no s'oblidin) la realització de l'esdeveniment a l'escola.
Tornant
de nou a la circular, es farà especial menció al taller de la
coca de recapte i aprofitant l'avinentesa es farà difusió de la
importància de la verdura dins de la dieta infantil, amb una
petita explicació dels beneficis dels vegetals i indicant, al
mateix temps, la possibilitat d'ampliació de la informació amb
receptari i demés seccions al blog de l'escola bressol.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atenció
a la diversitat
|
És
important tenir cura dels diferents ritmes evolutius dels infants.
Cada nen i nena té el seu propi nivell de desenvolupament. Per
aquest fet s'utilitzaran recursos adequats per reforçar
l'aprenentatge i afavorir la integració i la igualtat.
A
l'hora de fer la programació d'activitats, aquestes hauran de ser
flexibles i obertes a modificacions, per permetre l'atenció de
totes les necessitats existents a l'aula amb els suficients medis
per efectuar el reforç en els petits/es alumnes.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eixos
transversals
|
Els
eixos transversals amb els quals es treballarà a les activitats
de la jornada són els següents:
Educació
per la diversitat: proposant aquestes activitats es vol
transmetre uns valors envers la pluralitat i la convivència entre
diferents tipus de persones.
Per
difondre el missatge de tolerància, es farà servir material amb
imatges i fotografies de persones d'arreu del món o amb diverses
patologies, material adaptable a nens amb discapacitat o
disfuncions múltiples, fer servir un llenguatge integrador tan en
l'àmbit de la igualtat de sexes, races, com de les
característiques particulars de les persones, etc.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Complements
|
Conte
“La llegenda de Sant Jordi”
Coca
de recapte
Exemple
de disfresses de Sant Jordi
|
“Diada de Sant Jordi”
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
Aquesta pàgina m'ha salvat la vida fent una programació!
ResponderEliminarSou molt amables!! Gràciessss